PORTALE PARTNERÓW

Akcja przywoławcza obejmująca 324 tys pojazdów

by:

Motoryzacja

Akcja przywoławcza to wezwanie właścicieli aut do serwisów w celu przeprowadzenia kontroli z powodu możliwych wad fabrycznych pojazdów. Jest to zapobiegawcze działanie koncernów motoryzacyjnych po wykryciu usterki. Wzywane są jedynie wybrane modele, w których usterka może wystąpić. Taki pojazd jest serwisowany na koszt producenta, nawet jeśli minął już okres ochrony gwarancyjnej.

 

Akcja BMW – usterka w module EGR

 

Niektóre egzemplarze samochodów wyposażonych w wysokoprężne silniki (silniki typu Diesel) posiadają usterkę w układzie recyrkulacji spalin (EGR, z ang. exhaust gas recirculation) – ma w nich miejsce wyciek glikolu z układu chłodniczego. Moduł EGR jest odpowiedzialny za zawracanie części spalin z powrotem do silnika. Obniża to ilość tlenu w komorze spalania (zostaje on wyparty przez zawrócone spaliny) i tym samym ma miejsce spowolnienie procesu spalania, do którego tlen jest niezbędny. Spokojniejszy przebieg spalania znacząco obniża emisję szkodliwych tlenków.

 

Z racji obecności procesu spalania, na ścianach modułu osadza się sadza. Wyciekający glikol w połączeniu z wszechobecną sadzą i wysokimi temperaturami towarzyszącymi procesowi może powodować rozżarzanie cząstek. W konsekwencji może to prowadzić do miejscowych nadtopień i w skrajnych przypadkach do samozapłonu.

 

Ponad 324 tysięcy samochodów wezwano do serwisów w Europie

 

BMW zorganizowała przywoławczą akcję serwisową obejmującą w samej Polsce ponad 17 tysięcy pojazdów. Jest to działanie czysto prewencyjnie, ponieważ w Europie nie odnotowano jeszcze przypadków samozapłonu. Kontrola obejmuje sprawdzanie modułu EGR i, w przypadku występowania usterki, wymianę odpowiednich elementów całkowicie za darmo. Grupa BMW dokłada wszelkich starań, by cały proces trwał możliwie jak najkrócej, a w razie konieczności zapewnia auto zastępcze.

 

Jakie modele podlegają akcji?

 

Akcja przywoławcza obejmuje jedynie pojazdy z silnikiem typu Diesel, lecz nie wszystkie dostępne modele. Dotyczy tylko silników czterokomorowych wypuszczonych do obiegu między kwietniem 2015 a wrześniem 2016 oraz sześciokomorowych, które zeszły z taśmy między lipcem 2012 a czerwcem 2015. Obejmuje modele z serii BMW 3, 4, 5, 6, 7, a także BMW X3, X4, X5 i X6.

 

Jak sprawdzić, czy Twój samochód podlega serwisowaniu?

 

Producent jest w stanie poinformować o akcji tylko pierwszego właściciela pojazdu, pod warunkiem, że dane kontaktowe podane przy zakupie nie uległy zmianie. Jednak to, czy nasz samochód podlega akcji przywoławczej BMW można sprawdzić samodzielnie – w salonie, gdzie pojazd został zakupiony bądź na stronie internetowej BMW. Do weryfikacji konieczne będzie podanie numeru VIN (numer identyfikacji pojazdu) – więcej dowiesz się także na: https://motoryzacja.wnp.pl/europejska-akcja-przywolawcza-bmw-obejmie-324-tys-samochodow,328360_1_0_0.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *