Trwająca obecnie akcja serwisowa BMW obejmuje ponad 320 tysięcy aut w Europie i ponad 1,5 mln pojazdów na świecie. Do darmowych przeglądów w autoryzowanych serwisach producenta kierowane są samochody typu Diesel, z czterocylindrowymi i sześciocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi, wyprodukowane w latach 2007-2017. Sprawa dotyczy podejrzenia wadliwego działania tzw. modułu EGR i związanego z tym rzekomego ryzyka samozapłonu auta.
Wyciekający glikol
Wada fabryczna dotyczyć może nie tyle całego modułu EGR, ile znajdującej się w nim chłodniczki. Znajdujący się w niej glikol może bowiem wyciekać do układu dolotowego, w którym podczas pracy samochodu panują wysokie temperatury. Może więc dojść do samozapłonu auta. Pierwsze doniesienia o tego typu przypadkach pojawiły się w Korei Południowej, gdzie zgłoszeń było najwięcej jak o tej pory. BMW natychmiast podjęło czynności mające na celu dokładne zweryfikowanie tych informacji oraz sprawdzenie wszystkich samochodów mogących posiadać wadliwie działający moduł EGR. Obecnie trwająca akcja serwisowa BMW obejmuje przede wszystkim samochody z silnikami R4, które wyjechały z linii produkcyjnych pomiędzy kwietniem 2015 a wrześniem 2016 roku oraz BMW z silnikami R6 wyprodukowanymi od lipca 2012 do czerwca 2015 roku. Są to modele: 3, 4, 5, 6, 7, X3, X4, X5 i X6. Wcześniej do serwisów skierowane zostały również następujące serie BMW: 1, 3, Z4, X1 (wyprodukowane od marca 2007 roku do sierpnia 2011 roku).
Całkowite wyeliminowanie ryzyka
Z dogłębnej analizy problemu wynika, że nie wszystkie pojazdy skierowane na diagnozę muszą mieć wymieniony wspomniany wcześniej moduł EGR. Okazało się, że wiele z pojazdów, które odbyły już kontrolę w serwisie, działa bez zarzutu i nie było potrzeby wymiany w nich żadnych części. Zagrożenie dla kierowców, pasażerów i uczestników ruchu musi być jednak całkowicie wykluczone, dlatego producent nadal diagnozuje kolejne samochody. Akcja serwisowa BMW skończy się dopiero wtedy, gdy każdy pojazd zostanie dokładnie sprawdzony, a w razie konieczności również przejdzie wymianę chłodniczki EGR na w pełni sprawną.
W celu jak najszybszej weryfikacji, czy konkretne BMW ma wadliwie działający moduł EGR właściciele samochodów znajdujących się na liście pojazdów kwalifikujących się do diagnozy powinni jak najszybciej zgłosić się do serwisu na kontrolę. Producent gwarantuje bezpłatną wizytę i wymianę części. Wystarczy sprawdzić na oficjalnej stronie BMW, czy numer seryjny naszego nadwozia znajduje się na liście samochodów stwarzających ryzyko samozapłonu. Akcja serwisowa BMW ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom aut BMW, a obowiązkiem każdego właściciela samochodu potencjalnie niesprawnego jest zgłoszenie się na wizytę w serwisie. Warto nadmienić, iż BMW dokłada wszelkich starań, aby cała akcja przebiegała sprawnie, czas oczekiwania zarówno na wizytę, jak i na ewentualne części do wymiany był jak najkrótszy, a końcowy efekt akcji w postaci sprawdzenia i naprawy wszystkich objętych nią pojazdów został osiągnięty w niedługim czasie. Więcej informacji znajdziecie Państwo na: https://www.autobaza.pl/blog/akcja-serwisowa-samochodow-bmw-z-silnikami-diesla/
- Hurtownia Kartonów – Ampak - 17 maja 2024
- Inwestowanie w mieszkania na wynajem – kluczowe kroki i wskazówki - 25 września 2023
- Uprawnienia SEP – klucz do bezpiecznej i efektywnej pracy - 18 września 2023