Brak klientów to problem, z którym zmagają się przedsiębiorcy z różnorodnych branż. Jak sobie z nim radzić? Dzisiaj pod lupę weźmiemy dwa ze sposobów – marketing internetowy oraz networking.
Marketing internetowy
Marketing internetowy może mieć różne oblicza, a na skuteczną reklamę online składa się wiele czynników. Posiadanie własnej strony internetowej to dzisiaj zdecydowanie zbyt mało. Z czego zatem skorzystać, by osiągnąć oczekiwane efekty i zaistnieć w branży? Wśród najbardziej popularnych działań należy wymienić m.in. pozycjonowanie stron www, reklamy Google Ads, content marketing, remarketing oraz marketing video. Każda z wymienionych dziedzin to droga do pozyskiwania klientów. Kluczowym elementem jest tutaj odpowiednio dobrana strategia i konsekwentna realizacja założeń.
Networking
Wartościowe kontakty to podstawa dzisiejszego biznesu i cel niejednego z przedsiębiorców. Dlaczego mają one tak duże znaczenie? Choć w dzisiejszych czasach istnieje wiele możliwości na promocję, bezpośredni kontakt z ludźmi biznesu nie pozostaje zapomniany. Zwłaszcza jeśli w grę wchodzą rekomendacje, które są jedną z nieodłącznych części networkingu.
Rekomendacje budują pozycję przedsiębiorstwa na rynku, wspierają sprzedaż oferowanych produktów i usług oraz poprzez stałe zlecenia utrzymują działalność na określonym poziomie. Jak je pozyskać? Budując sieć kontaktów biznesowych opartych na zaufaniu, lojalności i jakości. Jeśli nasza firma będzie godna polecenia – rekomendacje wcześniej, czy później będą mieć miejsce.
Połączenie obu tych sposobów z pewnością pomoże Ci w rozwoju działalności i przyniesie określone korzyści. Pozostaje tylko uzbroić się w cierpliwość i dbać o jakość oferty, którą reprezentujesz.
- Hurtownia Kartonów – Ampak - 17 maja 2024
- Inwestowanie w mieszkania na wynajem – kluczowe kroki i wskazówki - 25 września 2023
- Uprawnienia SEP – klucz do bezpiecznej i efektywnej pracy - 18 września 2023